Guarana-co to takiego, jak ją stosować?

Guarana jak kawa?

Dużo osób nie wyobraża sobie poranka bez aromatycznej kawy-jest to taki ich rytuał. Kawa daje nam dużo pozytywnej energii, dzięki której o wiele łatwiej jest zacząć nam dzień 🙂 . Co powiesz jednak na jej zdrowy zamiennik-guaranę?

 

Często zastanawiamy się nad tym co lepsze guarana czy kofeina- oczywiście guarana !:)

Ta cudowna roślina, która rośnie w Brazylii znana jest nam przede wszystkim z właściwości pobudzających, a napój przyrządzany z jej nasion potrafi zdziałać cuda.

Jak przyjmować guaranę?

Standardowa dawka guarany dla dorosłego człowieka nie powinna przekraczać 100 mg dziennie. Pamiętaj aby nie spożywać jej na wieczór bądź w nocy, ponieważ może zaburzyć spokojny sen.

Gdzie znajduję się guarana?

Możemy ją znaleźć w formie tabletek w aptece, jako składnik napojów energetycznych oraz w formie sproszkowanej w sklepach ze zdrową żywnością.

Czy guarana uzależnia?

Otóż nie !  Na jej korzyść wpływa to, że nie uzależnia tak jak kawa, a jej picie nie powoduje żadnych skutków ubocznych.

Wypicie napoju z jej ziaren dostarcza nam energii na 6 godzin- więc znacznie dłużej niż po wypiciu kawy 🙂 .

Co powoduje stosowanie guarany?

  • Zwiększa refleks
  • Zwiększa naszą odporność na stres
  • Poprawia samopoczucie
  • Poprawia pamięć oraz koncentrację- więc jak najbardziej możemy ją stosować gdy się uczymy
  • Zwalcza depresje
  • Zwalcza celluit
  • Wzmacnia układ odpornościowy
  • Cenny preparat na odchudzanie-przyspiesza redukcję tkanki tłuszczowej
  • Walczy z potencją u mężczyzn-zwiększa przepływ krwi również w okolicach prącia
  • Działa przeciwgrzybiczo, antybakteryjnie
  • Działanie dopingujące

Z czego składa się guarana ?

Oprócz guaraniny, w ziarnach zawarty jest szereg substancji aktywnych tj.:

  • adenina
  • cholina
  • katechina
  • teofilina
  • saponina
  • skrobia
  • teobromina
  • olejki eteryczne

Kiedy stosować guaranę ?

  • zmęczenie
  • spadek energii
  • senność
  • brak motywacji

Kiedy nie stosować guarany ?

  • Wysokie ciśnienie
  • Ciąża lub karmienie piersią
  • Cukrzyca
  • Choroby serca
  • Nadczynność tarczycy
  • Refluks
  • Arytmia
  • Osteoporoza

Przedawkowanie guarany zdarza się bardzo rzadko, ale jeżeli do niego dojdzie to zobaczysz skutki uboczne tj.:

  • bezsenność
  • zaparcia
  • rozdrażnienie
  • nudności, ból brzucha
  • brak apetytu
  • przyspieszone bicie serca
  • nadpobudliwość
  • zawroty głowy

Co możemy przygotować z guaraną, do czego ją dodać  ?

  1. Koktajl z mango

Składniki:

  • 1 mango
  • pól szklanki borówek
  • łyżka nasion chia
  • szklanka wody niegazowanej
  • pół szklanki mleka 0,5%
  • 1 łyżka ziaren guarany

2. Koktajl  z truskawek

Składniki:

  • 2 szklanki truskawek
  • ćwierć arbuza
  • 1 łyżka wody niegazowanej
  • 1 łyżka ziaren guarany
  • lód -kilka kostek

Tak naprawdę możemy wymyślać sobie przeróżne koktajle z dodatkiem 1 łyżki ziaren guarany ! 🙂

Według naszych upodobań i tego co lubimy !